Thursday 28 September 2017

Beräkna Glidande Medelvärde In Sql


Flyttande medelvärde. Detta exempel lär dig hur man beräknar det glidande medlet av en tidsserie i Excel. Ett glidande medel används för att släpa ut oregelbundenheter toppar och dalar för att enkelt kunna känna igen trenderna. 1 Först, låt oss ta en titt på vår tidsserie.2 På Datafliken klickar du på Data Analysis. Note kan inte hitta knappen Data Analysis Klicka här för att ladda till verktyget Add-in Analysis ToolPak.3 Välj Flytta genomsnitt och klicka på OK.4 Klicka på rutan Inmatningsområde och välj intervallet B2 M2. 5 Klicka i rutan Intervall och skriv 6.6 Klicka i rutan Utmatningsområde och välj cell B3.8 Skriv ett diagram över dessa värden. Planering eftersom vi anger intervallet till 6 är det rörliga genomsnittet genomsnittet för de föregående 5 datapunkterna och Den aktuella datapunkten Som ett resultat utjämnas toppar och dalar Grafen visar en ökande trend Excel kan inte beräkna det glidande medlet för de första 5 datapunkterna eftersom det inte finns tillräckligt med tidigare datapunkter.9 Upprepa steg 2 till 8 för intervall 2 Och intervall 4.Konklusion Den la Rger intervallet desto mer topparna och dalarna släpper ut Ju mindre intervall desto närmare rörliga medelvärden är till de faktiska datapunkterna. Jag arbetar med SQL Server 2008 R2 och försöker beräkna ett glidande medelvärde. För varje post i min Se, jag vill samla värdena för de 250 föregående posterna och beräkna sedan genomsnittet för det här valet. Mina synkolonner är följande: TransaktionsID är unik För varje TransaktionsID vill jag beräkna medelvärdet för kolumnvärde, jämfört med tidigare 250 poster Så för TransactionID 300, samla alla värden från tidigare 250 rader synas sorterade nedåt av TransactionID och sedan i kolumnen MovAvg skriv resultatet av genomsnittet av dessa värden Jag letar för att samla in data inom en rad poster. Oktober 28 14 Vid 20 58. Detta är en Evergreen Joe Celko fråga Jag ignorerar vilken DBMS-plattform som används Men i alla fall kunde Joe svara mer än 10 år sedan med standard SQL. Joe Celko SQL Puzzles and Answers citation Att Senaste uppdateringsförsöket antyder att vi kan använda predikatet för att bygga en fråga som skulle ge oss ett rörligt genomsnitt. Är den extra kolumnen eller frågeställningen bättre Frågan är tekniskt bättre eftersom UPDATE-metoden kommer att denormalisera databasen. Om de historiska uppgifterna Registreras kommer inte att förändras och beräkningen av det glidande medlet är dyrt, du kan överväga att använda kolumninriktningen. SQL-pjäsfrågan. Med alla medel enhetliga Du kastar bara till lämplig vikthink beroende på avståndet från den aktuella tidpunkten Till exempel Vikt 1 för datapoäng inom 24 timmar från nuvarande datapoint vikt 0 5 för datapoäng inom 48 timmar Det fallet är viktigt hur mycket data i följd som 6 12 och 11 48 är avstånd från varandra Ett användningsfall som jag kan tänka mig skulle vara ett försök att släta Histogram där datapunkter inte är täta nog msciwoj 27 maj kl 22 22. Jag är inte säker på att din förväntade resultatutgång visar klassisk enkel rörlig rulle G genomsnitt i 3 dagar Eftersom exempelvis den första trippeln av siffror per definition ger. Men du förväntar dig 4 360 och det är förvirrande. Ändå föreslår jag följande lösning, som använder fönsterfunktion AVG Denna tillvägagångssätt är mycket effektivare klar Och mindre resurskrävande än SELF-JOIN introducerad i andra svar och jag är förvånad över att ingen har givit en bättre lösning. Du ser att AVG är inslaget med fall då rownum då för att tvinga NULL s i första raden, där 3 dagars rörande medelvärde Är meningslöst. Beslutad 23 februari 16 på 13 12. Vi kan tillämpa Joe Celko s smutsiga vänster yttre anslutningsmetod som nämnts ovan av Diego Scaravaggi för att svara på frågan som den ställdes om. Genomsöker den begärda output. answered jan 9 16 vid 0 33. Ditt svar.2017 Stack Exchange, Inc.

No comments:

Post a Comment